Even voorstellen: BMW i Andretti Motorsport

Gepubliceerd op 28 oktober 2019 om 07:00

Nieuwe wegen inslaan, innoveren, actief vormgeven aan de toekomst van het racen zijn de voorwaarden van BMW i en het ABB FIA Formula E kampioenschap. Het BWM team is er al vanaf het begin bij toen het Formule E kampioeschap in september 2014 begon. Het team geloofde in het innovatieve concept, vrij van emissies en geluidsoverlast.
Sinds het begin van de eerste volledig elektrische kampioenschap heeft BMW niet alleen de alle veiligheidsvoertuigen geleverd, maar heeft het ook een actieve rol gespeeld in de ontwikkeling van de Formule E. De volgende logische stap in het partnerschap kwam in seizoen 5, met een BMW fabrieksteam.

Max Günther
Günther begon zijn autosportcarrière in het karting in 2006 en bleef hier tot 2010 actief. Hier won hij onder andere de KF3-klasse van de ADAC Kart Masters in 2010.
In 2011 stapte Günther over naar het formuleracing, waarbij hij deelnam aan de Formule BMW Talent Cup. Hij won twee races en eindigde als tweede eindigde in het kampioenschap.
In 2012 tekende Günther een contract bij Mücke Motorsport, waar hij een jaar mocht trainen, en nam aan geen enkel kampioenschap deel. In 2013 maakte hij zijn debuut in de ADAC Formel Masters voor Mücke, dat in het kampioenschap onder de naam ADAC Berlin–Brandenburg e.V. reed. Met negen andere podiumplaatsen eindigde hij achter zijn teamgenoot Alessio Picariello als tweede in het kampioenschap met 240 punten.
In 2014 bleef Günther in de ADAC Formel Masters voor Mücke rijden. Met zes andere podiumplaatsen eindigde hij achter Mikkel Jensen opnieuw als tweede in het kampioenschap met 262 punten.
In 2015 maakte Günther zijn Formule 3-debuut in het Europees Formule 3-kampioenschap, waarin hij opnieuw voor Mücke reed. Hij sloot het seizoen als achtste af met 152 punten.
In 2016 bleef Günther in de Europese Formule 3 rijden voor Prema. Hij kende een goed seizoen waarin hij vier races won, waarmee hij achter Lance Stroll als tweede eindigde in het klassement met 320 punten.
In 2017 reed Günther een derde seizoen in de Europese Formule 3 voor Prema. Ondanks dat hij met 383 punten een hogere score haalde dan het voorgaande seizoen, zakte hij in het kampioenschap en werd hij achter Lando Norris en Joel Eriksson derde in de eindstand.
In 2018 maakte Günther zijn debuut in de Formule 2 bij het team Arden International.Met 41 punten werd hij veertiende in de eindstand.
Na zijn debuut in het ABB FIA Formula E Kampioenschap bij het Amerikaanse team Dragon, is de Duitse coureur verhuist naar BMW i Andretti Autosport voor zijn tweede seizoen in het volledig elektrische kampioenschap.
Günther nam deel aan 10 races met Dragon in het seizoen 2018/19 en eindigde op de 17e plaats nadat hij tweemaal de Super Pole bereikte. Nu staat hij voor de uitdaging met BMW,
Günther is de jongste titel kandidaat voor het aankomen seizoen.

Alexander SIMS
De kartcarrière van Sims begon in 1998 en eindigde in 2005. In diverse kampioenschappen eindigde hij op de eerste plek.
Vanaf 2006 heeft hij in diverse Formule Renault kampioenschappen gereden zoals; Formule Renault U.K, Formule Renault WEC, Formule Renault Frankrijk. Grote resultaten waren er niet behalve in de Formule Renault UK, daar eindigde hij met 449 punten op de 2de plaats.
In 2008 ging hij aan de slag in de Formule 3 Euro Series bij het Duitse Mücke Motorsport.
Hier haalde hij de 4de plaats in het kampioenschap.
Aansluitend verkaste hij naar de Formule 3 Euroseries bij het ART team. In dat seizoen eindigde hij op de 4de plaats met 28 punten.
De jaren erna is hij aan de slag gegaan in de GT series en heeft een aantal maal deelgenomen aan de 24 uur van Le Mans.
Na zijn debuut in het ABB FIA Formule E-kampioenschap in het seizoen 2018/19, waar hij zijn eerste podium pakte, blijft Alexander Sims dus bij BMW i Andretti Motorsport.

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.